برگزاری جلسه هم اندیشی شناسایی علل معلولیت ارثی در شهرستان بندر خمیر

جلسه هم اندیشی شناسایی علل معلولیت ارثی در شهرستان بندر خمیر با هدف شناسایی ژن های معیوب جهت پیشگیری از معلولیت ها در نسل آینده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با هدف شناسایی ژن های معیوب جهت پیشگیری از معلولیت ها در نسل آینده و با حضور دکتر پونه نیکویی پزشک مشاور ژنتیک در استان هرمزگان ، مسئولین استانی و کارشناسان دفتر پیشگیری از معلولیت ها همکار در برنامه ، جلسه هم اندیشی شناسایی علل معلولیت ارثی در شهرستان بندر خمیر در محل سالن آموزش بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

دکتر پونه نیکویی پزشک مشاور ژنتیک در استان هرمزگان در این جلسه با اشاره به رسالت های سازمان در امر آگاهسازی بیان داشت : دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی ، فعالیتهای مختلفی از جمله  غربالگری شنوایی و بینایی کودکان ، برنامه های آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها و رصد میزان شیوع و بروز معلولیتها را برعهده دارد که مهمتر از همه و تخصصی ترین فعالیت آن  در رابطه با پیشگیری از معلولیتهای  ژنتیک و آگاهی رسانی در جهت ارتقاء سطح سلامت و کاهش معلولیت براثر ناهنجاری ها و بیماری های ژنتیک است .

وی افزود : با توجه به آمار بالای معلولیت در شهرستان بندر خمیر به عنوان طرح پایلوت ، پزشک مشاور ژنتیک جهت ارائه خدمات مشاوره ژنتیک بصورت سیار ،اعزام می گردد.

کد خبر 87932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد